Готуємося до ДПА


Проведення ДПА в основній школі у 2015 році (9 клас)

Державна підсумкова атестація учнів 9-х класів (основна школа) проводиться відповідно доПоложення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 30 грудня 2014 року та наказу МОН "Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2014/2015 навчальному році".

У 2015 році державна підсумкова атестація учнів 9-х класів проводиться з трьох предметів (української мови, математики та предмета за вибором навчального закладу) у період з 1 по 8 червня 2015 року.
Зміст завдань державної підсумкової атестації визначається відповідно до затверджених Міністерством освіти орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань.

Атестація проводиться у письмовій формі з навчальних предметів інваріантної складової типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів.

Завдання для проведення атестації укладають вчителі відповідного фаху, погоджує педагогічна рада та затверджує керівник навчального закладу.

При складанні розкладу проведення атестації передбачається два-три дні для підготовки до проходження атестації з кожного предмета.

Бали за атестацію в основній школі виставляються у класному журналі у колонку з написом "ДПА" без зазначення дати після колонки з написом "Річна".

Результати атестації виставляються у додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту у графі "державна підсумкова атестація" та враховуються при визначенні середнього бала атестата.

У школах (класах), у яких вивчення предметів здійснюється мовами національних меншин чи іноземними мовами, атестація може складатися мовою вивчення предмета.

У 2015 році атестація учнів 9-х класів проводиться з наступних предметів:


ДПА 2015: порядок та процедура проведення

Державна підсумкова атестація учнів (вихованців) - це форма контролю відповідності освітнього рівня випускників загальноосвітніх навчальних закладів І, ІІ, III ступенів та професійно-технічних навчальних закладів, що надають повну загальну середню освіту, державним вимогам.


Контроль за дотриманням вимог до організації та проведення державної підсумкової атестації навчальними закладами покладається на місцеві органи управління освітою.


Атестація проводиться з навчальних предметів, перелік яких щороку визначається і затверджується Міністерством освіти і науки України.


Обов'язковою є атестація з української мови. Учні початкової (4 клас) та основної (9 клас) школи з навчанням мовами національних меншин, які прибули з-за кордону і почали вивчати українську мову в поточному навчальному році, замість атестації з цього предмета можуть за заявою батьків або їх законних представників та за рішенням педагогічної ради проходити атестацію з мови навчання.


Державна підсумкова атестація у навчальних закладах проводиться у письмовій формі.


Завдання для проведення ДПА укладаються навчальними закладами відповідно до орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань, затверджених Міністерством освіти і науки.


Державна підсумкова атестація може проводитися у формі зовнішнього незалежного оцінювання. У такому випадку порядок її проведення визначається порядком проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти.


Результати ДПА оцінюються за 12-бальною шкалою відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13 квітня 2011 року № 329 та Орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану, наведених у додатках 1-12 до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 30 серпня 2011 року № 996.


Оцінки за атестацію заносяться до Протоколу державної підсумкової атестації та відповідної шкільної документації. Також оцінки ДПА виставляються: у табель навчальних досягнень (після закінчення початкової школи), додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту, додаток до атестата про повну загальну середню освіту.


Результати державної підсумкової атестації не враховуються при виставленні річних оцінок з предметів, з яких учень проходить атестацію.


Учням (вихованцям) вечірніх загальноосвітніх навчальних закладів надається право пройти атестацію з усіх предметів, визначених Міністерством освіти і науки, за місцем навчання.


Учням загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів "Міжнародна українська школа" надається право пройти атестацію на територіях країн їх перебування.


Школярі, які хворіли під час проведення ДПА, мають надати медичну довідку, на підставі якої рішенням педагогічної ради навчального закладу та відповідним наказом керівника закладу їм надається право пройти атестацію в інші строки.


Також право пройти атестацію в інші строки надається учням, які не з’явилися для проходження атестації через поважні причини та тим учням, які тимчасово навчалися за кордоном і повернулися в Україну після проведення атестації.


У випадку проведення ДПА у формі ЗНО учням, які не пройшли атестацію під час основної сесії з поважних причин, надається право пройти атестацію під час додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання. B окремих випадках (призов на військову службу, виїзд на постійне місце проживання за кордон) дозволяється проводити атестацію достроково.


Учні, які проживають на тимчасово окупованій території України та на території проведення антитерористичної операції, проходять атестацію у загальноосвітньому навчальному закладі І-ІІІ ступенів "Міжнародна українська школа" або іншому навчальному закладі системи загальної середньої освіти України, що розташований на території, підконтрольній українській владі.


Не пізніше ніж за два тижні до початку державної підсумкової атестації в навчальних закладах за погодженням з місцевими органами управління освітою мають бути створені державні атестаційні комісії, члени яких є відповідальними за дотримання порядку проведення атестації та об'єктивність її оцінювання.


Атестацію екстерном за освітній рівень відповідно початкової, базової та повної загальної середньої освіти мають можливість пройти особи, які зараховані на екстернатну форму навчання.


Також для деяких категорій учнів передбачена можливість звільнення від проходження державної підсумкової атестації. Докладну інформацію див. за наступним посиланням >>>.

Для оскарження процедури проведення та результатів державної підсумкової атестації у відповідних місцевих органах управління освітою мають створюватися апеляційні комісії з кожного предмета, з якого проводиться ДПА у навчальних закладах.



Апеляційну заяву подають учні (у разі досягнення повноліття), їх батьки (один із батьків) або їх законні представники протягом трьох робочих днів після оголошення результатів атестації. Розгляд апеляційних заяв здійснюється у триденний строк із дати надходження апеляційної заяви.


За наслідками розгляду апеляційних заяв комісія може відмовити у задоволенні апеляційної заяви через недостатність підстав для зміни результату ДПА або задовольнити її.


Складено на підставі Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН № 1547 від 30 грудня 2014 року.

Звільнення від проходження ДПА в 2015 році

Від проходження державної підсумкової атестації звільнюються наступні категорії учнів:


За станом здоров’я


Учні (вихованці) загальноосвітніх санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують тривалого лікування, у період їх перебування в цих закладах; спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів); навчально-реабілітаційних центрів; спеціальних та інклюзивних класів загальноосвітніх шкіл та учні, які навчаються за індивідуальною, дистанційною формами (глухі, зі зниженим слухом, сліпі, зі зниженим зором, з порушеннями опорно-рухового апарату, тяжкими порушеннями мовлення, затримкою психічного розвитку, розумовою відсталістю).


Учні за наявності захворювань, наведених у Переліку захворювань, що можуть бути підставою для звільнення учнів (вихованців) загальноосвітніх навчальних закладів від проходження державної підсумкової атестації за станом здоров'я, наведеному у додатку до Інструкції про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів (вихованців) загальноосвітніх навчальних закладів за станом здоров'я, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства охорони здоров'я України від 01 лютого 2013 року № 72/78. Таким учням необхідно подати за місцем навчання заяву батьків або їх законних представників та висновок лікарсько-консультативної комісії, закладу охорони здоров’я за місцем спостереження дитини.


Учні у соціальних відпустках


Учні, які перебувають у соціальних відпустках відповідно до статей 17, 18-1 Закону України "Про відпустки". Таким учням необхідно додатково подати за місцем навчання такі документи: довідку, видану жіночою консультацією для жінок, які перебувають у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами та заяву (у разі досягнення повноліття).


Учасники міжнародних спортивних змагань, конкурсів або виставок

Учні випускних класів, які беруть участь у спортивних змаганнях, конкурсах, виставках, що мають статус міжнародних відповідно до законодавства України і відбуваються під час проведення атестації.



Учні з зон стихійного лиха, інших надзвичайних станів


Учні, які проживають у зонах стихійного лиха, інших надзвичайних станів, що ускладнюють проведення атестації, за рішеннями Міністерства освіти і науки або місцевих органів управління освітою.


Учасники тренувальних зборів


Учасники тренувальних зборів з підготовки до олімпіад, турнірів, змагань, конкурсів, що мають статус міжнародних відповідно до законодавства України і відбуваються під час проведення атестації, звільняються від атестації.


Учасники олімпіад та фінальних етапів турнірів


Учасники міжнародних предметних олімпіад та фінальних етапів турнірів, конкурсів, які мають статус міжнародних відповідно до законодавства України, та учасники IV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад звільняються від атестації з предметів, з яких вони стали переможцями у відповідних випускних класах (за винятком предметів, атестація з яких проводиться у формі зовнішнього незалежного оцінювання).


Учасники ІІІ етапів Всеукраїнських конкурсів-захистів МАН


Учасники ІІІ етапів Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт Малої академії наук (у відповідних випускних класах) звільняються від атестації з предметів, які є базовими для оцінювання навчальних досягнень учнів під час конкурсу (за винятком предметів, атестація з яких проводиться у формі зовнішнього незалежного оцінювання).


Власники сертифікатів міжнародного мовного іспиту


Учні (вихованці) навчальних закладів системи загальної середньої освіти, які у поточному навчальному році отримали сертифікат (диплом) міжнародного мовного іспиту 3 іноземної мови рівня В-1 для загальноосвітніх навчальних закладів та рівня В-2 для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов, звільняються від атестації з цих предметів.


Складено на підставі Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН № 1547 від 30 грудня 2014 року.


ДПА-2015 з іноземних мов в основній школі (9 клас)

Атестація з іноземних мов проводиться у письмовій формі і складається з трьох частин (читання, використання мови та письмове повідомлення) за матеріалами, підготовленими вчителем.


При цьому необхідно дотримуватися основних вимог щодо підготовки завдань, насамперед - відповідності завдань рівням зазначених у державних стандартах та навчальних  програмах для загальноосвітніх навчальних закладів: рівень А2+; для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов рівень В1.



Матеріали повинні забезпечити виявлення рівня сформованості в учнів умінь за двома видами мовленнєвої діяльності та виявляти рівень володіння учня (учениці) іноземною мовою.



Вчитель формує завдання з трьох вищезазначених складових відповідного рівня  відповідно до типу навчального закладу на окремому бланку. До складу матеріалів має входити: текст для читання з одним післятекстовим завданням; текст із пропущеними словами на використання мови та одного завдання для написання письмового повідомлення.



Кількість варіантів готується вчителем відповідно до кількості учнів у класі, які виявили бажання проходити атестацію з іноземних мов. Кожен (кожна) учень (учениця) отримує окремий варіант. Правильність виконання завдань  оцінює вчитель відповідно до критеріїв та схеми оцінювання завдань. На виконання усіх завдань відводиться одна астрономічна година.



Вимоги до складових частин атестації.

Перше завдання – читання тексту та виконання післятекстового завдання. Мета – виявити рівень сформованості умінь учнів читати і розуміти тексти самостійно, у визначений проміжок часу.



Типи текстів: статті із періодичних видань; листи (особисті, офіційні тощо); оголошення, реклама; розклади (розклад уроків, руху поїздів тощо); меню, кулінарні рецепти; програми (телевізійні, радіо тощо); особисті нотатки, повідомлення.



Форми завдань: завдання із вибором правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності (добір логічних пар); запитання з короткими відповідями (2-3 слова); встановлення логічного порядку простого тексту; знаходження аргументів та висновків; встановлення зв’язків між інформаційними блоками; вибір назв абзаців тексту із запропонованих назв. Для кожного тестового завдання запропоновано декілька варіантів відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь.



Друге завдання – використання мови. Це завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Мета – визначити рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними знаннями, що дадуть можливість учням вільно спілкуватися іноземною мовою.



Забезпечення: тексти різні за обсягом та складністю, пов’язані із ситуаціями спілкування в контексті дійсності та життя у країнах, мова яких вивчається.



Форми завдань: завдання із вибором однієї правильної відповіді. Завдання полягає у тому, щоб учень (учениця) вибрав (-ла) одну правильну відповідь із чотирьох варіантів відповідей; текст із пропусками для заповнення. Учень (учениця) має заповнити пропуски в тексті, використовуючи подані слова або словосполучення. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана одна правильна відповідь.



Третє завдання – писемне мовлення. Мета – визначити рівень сформованості в учнів навичок та вмінь необхідних для вирішення на письмі комунікативних завдань, що пов’язані із повсякденним життям.



Запропоновані завдання: Письмове завдання супроводжуються спеціальними поясненнями, які визначають про що саме учні повинні написати. Від учнів вимагається створити тексти на основі конкретної ситуації і направляючих вказівок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо); візуальних підказок (картинок, фотографій, таблиць, схем тощо). Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо учень надав запис завдання без граматичних та лексичних помилок.

Немає коментарів:

Дописати коментар